måndag 19 mars 2007

Vilse i miljonprogramsdjungeln

Idag har man haft världens första flaggdag (och den var i Finland) för en enskild kvinna nämligen Minna Canth som levde och verkade i Finland. Officiellt heter flaggdagen Minna Canths dag, jämlikhetens dag. Hon var författare och kvinnoförkämpe i bland annat kvinnors rätt till utbildning.

Annars så har jag haft tre pinsamheter idag:

1. Jag gick vilse i miljonprogramsdjungeln idag. När jag försökte öppna dörren till min lägenhet upptäckte jag efter ett frenetiskt vridande och ryckande i handtaget att det inte var min lägenhet som jag försökte öppna. Därefter förklarade jag för den inneboende som givetsvis kom och öppnade att jag bara kommit lite fel i livet.

2. Som en god socialdemokrat handlade jag på Coop Forum. När jag skulle ta en korg, du vet en sådan 
som man ska lägga varorna i, så snubblar jag på en grej som ligger på golvet. Tydligen så hördes det en del eftersom hela kundservice stannade upp och tittade. Jag log snällt tillbaka.

3. På mitt jobb, jobbar på en förskola. När ett barn skulle gå hem så sa jag till barn X, - din mamma har kommit nu. När vi sedan kom till dörren och där den förmodade mamman står säger barn X - Men Anders, det är inte min mamma, det är juh min syster.

Lätt pinsamt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Voh voj. Man kan inte alltid lyckas. Inte ens varje dag. Lycka till i framtiden.