måndag 19 mars 2007

Olämpligt radioprogram!

Tidigare idag fick jag ett samtal från en lätt upprörd person (på Andersspråket innebär det, väldigt arg person med rätt hög röst). Samtalet handlade om att ett par moderater (bland annat riksdagsmän från moderaterna och deras lokale distriktsordförande i ungmoderaterna) hade uttalat sig om Socialdemokraternas val av ny partiordförande i den lokala radiokanalen Radio Sjuhärad. Det ska också nämnas att inte en enda Socialdemokrat (vi som valt partiordordförande) var med och deltog i programmet och uttalade sig.

Så där kunde högerfolket uttala sig helt fritt om vårt val av partiordförande. Jag har bett Radio Sjuhärad att lägga upp radiosändningen på nätet. Det ville de dock inte göra utan de bad mig återkomma i morgon. Därför besparar jag den här bloggen vidare kommentarer om det här tills vidare.

Precis du har läst rätt, ett antal moderater uttalade sig, varav vissa rent oförskämt (enligt uppgift från samtalet), om socialdemokraternas val av partiordförande. Så vitt jag vet, var det ingen radda av socialdemokrater som fick kommentera den hänsynslösa maktkamp som Reinfeldt bedrev för att bli ordförande i ungmoderaterna då han blev vald till moderat partiordförande.

Inga kommentarer: