fredag 2 februari 2007

Krigsdagboken....

....lirarna i Svensk-finska lutherska kyrkan har även en krigsdagbok. Den finns att läsa här. Krigsdagboken är skriven av en svensk frivilligesoldat i Israels armé. Bland annat så har han träffat på en svensk fredsaktivist och skriver såhär:

"Under eftermiddagen kom det fram en ung kille till vår postering. Jag såg direkt att den spenslige pojken var svensk, eller åtminstone nordisk. Han skakade min hand och förklarade att han och hans flickvän rest till Israel för att verka som mänsklig sköldar. Jag satte mig ned och samtalade ett slag med pojken, om vikten att han gifter sig med sin flickvän för att inte leva synd i allmänhet, men varför det är angeläget att slå ner den palestinska infitadan i synnerhet. Varför pojken, som visade sig höra hemma i Örebro, hade åkt ned för att offra liv och lem bara för att försvara det onda kunde jag trots hans förvirrade förklaringsförsök inte förstå.

Min fråga om hur det kom sig att alla vänsterorienterade fredsivrare är så vansinnigt bleka, undernärda och acne-angripna, tog den unge mannen som en förolämpning, vilket det inte var menat som. Jag sökte ju endast en biologisk förklaring. Efter en tid smög det sig dock in lite förtrolighet mellan oss och pojken frångick sin tidigare kategoriska vägran att avslöja sitt för- och efternamn. " Du kan läsa mer berättelser från krigsdagboken.

Nu är det som så att alla åker juh inte ner och strider i Israels armé. Utan vissa andra skickar pengar till Israels armé mitt under brinnande krig. Jag saknar verkligen traktorcentern och ogillar starkt stureplanscentern. Vill bara tydliggöra att personligen anser jag att det är dags att sluta vara för Israel eller för Palestina. Det är hög tid att vara för fred!

Om du inte har gjort testet för att se om du är en sann kristen så hittar du det testet längre ner i bloggen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Judar har aldrig givit upp rätten till sitt land. Judar har samma rätt som t.ex. hävdades i den svenska telefonkatalogen, att alla meddelanden om att svenskarna har givit upp inför en angripare och givit upp frihetskampen är falska och att kampen fortsätter tills varje del av svenskarnas land är befriat.

MickePicke sa...

För det första, den anonyma personen som kommenterat, kul att någon använder propalestinsk argumentation för israel. Naturligtvis förstår den personen då automatiskt att palestinierna oxå ser sitt land som ockuperat(med visst stöd av ett dussin FN-resolutioner, kristna samfund och typ resten av världen).

Anyway, till skott. Kamrat Österberg, din moralkonservativa straightedge bresjnevit, du är väl medveten om att svensk-finska är en bluff?