måndag 30 april 2007

Tåget går - Dagens Rysslandsskämt

Ett tåg stannar plötsligt på den transsibiriska järnvägen. Ombord är tsar Nikaolaj II, Vladimir Lenin, Josef Stalin, Nikita Chrusjtjov, Leonid Breznjev, Konstantin Tjernenko, Jurij Andropov, Michail Gorbatjov, Boris Jelstin och Vladimir Putin.

Tsar Nikolaj II - Jag ska få tåget att gå vidare. Med Guds hjälp. Han kliver av tåget, sätter sig på sin häst och rider till Paris.

Tåget står kvar.

Lenin reser sig. - Jag ska få tåget att gå vidare.Jag inför härmed åtta dagars arbetsvecka.

Tåget rör sig inte.

Stalin ställer sig upp - Jag ska få tåget att gå vidare. Han går ut och kommer tillbaka ett par minuter senare. - Jag har skjutit ingenjören. Säger han och sätter sig belåtet igen.

Men tåget rör sig inte.

Chrusjtjov - Jag återupprättar den oskyldige igenjören postumt.

Tåget står fortfarande kvar.

Breznjev drar ner gardinerna, vaggar fram och tillbaka så agtt tåget börjar skaka och tutar högt, så att det verkar som om tåget går framåt.

Tåget rör sig inte.

Andropov och Tjernenko hostar till men sover vidare...

Gorbatjov - Jag ska få tåget att gå vidare. Han öppnar kupén och skriker rätt ut - TÅGET RÖR SIG INTE.

Tåget rör sig inte.

Jeltsin - Jag ska byta tåget mot ett som fungerar. Han går ut och kommer strax tillbaka med ett nytt tåg. Men när passagerarna går ombord märker de att det i själva verket är ett ånglokomotiv där motorn plockats ut och sålts till utlandet.

Putin reser sig utan en mnin och väser
-Terrorister.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Undra vad Göran hade gjort?

Heiti Ernits sa...

Han ropar alla skall med! Tåget börjar röra sig, men de flesta kommer ändå inte me... =)

Camilla sa...

=P