lördag 28 april 2007

Sverigedemokraterna och debatten

Ska man inte eller ska man ta debatten med Sverigedemokraterna? Framåt i nästa vecka tänker jag nog landa i ett ställningstagande som får gälla angående detta. Lokalt har Miljöpartiets gruppledare gått ut offentligt att han tänker ta debatten mot Sverigedemokraterna. Det är rätt märkligt ställningstagande eftersom Sverigedemokraterna i Borås sällan debatterar. De kommer med något litet inlägg då och då. Att de tar en replik händer sällan, ja nästan aldrig. Därför ter sig det märkligt att gruppledaren går ut och fastslår att de inte ska få stå oemotsagda. Exakt hur tänker gruppledaren debattera mot dem, då de inte debatterar? Intressant att veta om jag också landar i att debattera mot dem, då avses såväl nationellt som lokalt (om de nu tänker debattera).

Däremot kan man ställa sig frågan vad denne gruppledaren för Miljöpartiet menar då han skuldbelägger oss i Socialdemokraterna för integrationsmisslyckanden i Borås, när dennes parti vart i majoritet här de senaste tre mandatperioderna. Nåväl... det var juh bara lite tankar såhär på en lördagskväll, efter en cykeltur ner till Marks kommun.

I övrigt hände en så pinsam sak när jag var ute och cyklade, mitt i skogen, där man förväntar sig att ingen bor, så sjöng jag högt och ljudligt på låten "det finns för mycket båtar, bilar och flygplan..." och där stod det ett par som kollade mycket undrande på mig. Pinsamt.

1 kommentar:

Camilla sa...

Värst vad du gör bort dig, vännen. Jaja, då är man inte ensam i vart fall. ;)