tisdag 2 oktober 2007

Angående en resa västerut

Enligt en högertidning så har ett par representanter från ett SSU distrikt besökt Bryssel. Det som skett på det utpekade rummet är omoraliskt och förkastligt. Det är inte värdigt SSU:are att bete sig på det sättet.

Ingen boråsare eller södra Älvsborgare har vart med på resan. Vi har annat för oss än att åka till Bryssel. Som till exempel att driva opposition mot de orättvisor som sker med högerpolitiken.

Däremot är det dåligt av den här högertidnignen att visa upp en bild på Anna Sjödin i samband med artikeln. Sedan så håller den dekadenta tidnignen en omröstning som lyder:

Hur många skandaler tål SSU?
Inga fler skandaler tack!
Det här är väl ingen skandal?
Jag bryr mig inte, bara de gör sitt jobb

Den frågan ställs enbart för att avleda uppmärksamheten från den verkliga frågan. Hur länge orkar svenska folket stå ut med det borgerliga oket?

3 kommentarer:

Johan Hellström sa...

ska jag tolka din aversion mot Brysselresor som kritik mot den av kommunstyrelsen nyligen gjorda resan?

(själv har jag aldrig varit i bryssel, och har inte ens ett giltigt pass)

Pravda daily sa...

var nånstans uttrycke jag någon aversion mot Brysselresor?

Johan Hellström sa...

Ingen boråsare eller södra Älvsborgare har vart med på resan. Vi har annat för oss än att åka till Bryssel. Som till exempel att driva opposition mot de orättvisor som sker med högerpolitiken.

kanske en smaksak.