torsdag 16 oktober 2008

Stadshuskupp förnekas

Pravda daily förnekar bestämt de ihärdiga ryktena att det kommer ske en lokal kupp i Socialdemokraterna i Borås ledning. De 16 ledande socialdemokraterna har oerhört stort förotroende här på hemmaplan. Så bara därför att de råkar vara i utlandet under en tid är inget skäl till att en kupp i Borås skulle genomföras. Det är absolut ingen exil de har blivit skickade till heller. Även om vi kan lova att de kommer att ha det bekvämt på sin semester.

Självklart kommer de 16 socialdemokraterna vara välkomna tillbaka efter sin resa i CIA:s förlovade land. De kommer alltså inte stanna där jättelänge. Bara länge. Vi vill juh också påpeka att det inte endast behöver vara det nuvarande presidentvalet de ska bevaka. Det kommer fler val i USA som kräver deras närvaro.

Mindre populära ledare som har åkt utomlands har däremot kunnat med rätta frukta stadshuskupper eller statskupper.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kupper har jag förvisso aldrig sett ner på. Däremot har jag svårt att se poängen med att åka över atlanten för att två reaktionära högernissar slåss om makten i världen största skendemokrati. Min visst, jag är ju en sån där jobbig snubbe som inte tycker att man överhuvudtaget bör turista i blodtörstiga ockupationsmakter.

Långa Skuggan sa...

Du jobbiga snubbe, jag håller med dig!