torsdag 30 oktober 2008

Sotji. Borgmästaren Vladimir Afanasenkov avgår på grund av problem med hälsan. Afanasenkov meddelade detta på ett extrainsatt kommunfullmäktige idag.

Afanasenkov har hälsoproblem och förbereder sig för en operation. Något som den goda hälsovården klarar utan problem.

"Jag tar ett steg tillbaka under tre månader och jag vill inte lämna staden utan borgmästare" sa Afanasenkov.

För dig som inte fick en god geografiundervisning kan du läsa mer om Sotji här. Lennart Andreasson (v) och hans kamrater lär dock kunna de här städerna lika naturligt som en pingvin simmar.

Miljöpartiet vet dock inte var Sotji ligger eftersom de saknar ideologisk kompass.

Borgmästare Ulf Olssons hälsa i USA är dock god och han uppges vara mer kraftfull än någonsin.

2 kommentarer:

Lennart Andreasson ( V ) sa...

Din kraftfulle ledare och hans stab är på Wall Street och frotterar sig med finansvalparna. Det kanske inte bara är miljöpartiet som är i behov av en ideologisk kompass.

Jag förstår att du försöker lägga ut dimridåer genom att häckla mig. Vi ses ...

Pravda daily sa...

nej vi ses inte om jag ser dig först!