söndag 1 juni 2008

Från Libanon

Här kommer en respons på en artikl i DN om situationen i Libanon och 14:e mars rörelsen som leds av premiärminister Hariri.

Den artikeln ar bara skit, Hariri-anhangare ar han. Beirut var aldrig ockuperad av hizbollah ....
ockuperat Libanon var kidnappad av en icke legitim regering daremot ..

man kan lagga till handelserna att majoriteten av de som var bevapnade under "kuppen" var amal och till en viss del kristna man forresten spilldes inget blod i Beirut, jag tror 2 dodades dar. 17 av oppositonen slaktades av Hariri anhangare i norra libanon. Jag kanner manga Beirut-bor, sunni muslimer, och de upplevde inte det som killen skriver. Annars fosoker Hariris tv att standigt namna i sina program att Beirut bornas blod spillts och att de fornedrats, propaganda

Foesten sa upphor den har killen att vara journalist nar han anvander uttryck som "var modiga premiarminister" osv bara sa du vet det, 14 mars rorelsen som killen namner i sin artikel, ar dar Samir Gaegas, Lebanese Forces ar allierad, en bunt idioter alltsa

hizbollah och de bevapnade mannen lamnade over alla kontor och hogkvarter till armén, eftersom de hittade tunga vapen dar och bevapnade man som ocksa lamnades over till militaren, som det star i artikeln : För det fjärde har 14 Mars-rörelsen de senaste två åren försökt avslöja Hizbollahs sanna natur och deras milisliknande beteenden över hela Libanon. Den senaste tidens händelser har visat hela världen (inklusive många ambivalenta libaneser) att Hizbollah bara är en gatustridande milis. Och om 14 Mars-rörelsen valt att erbjuda motstånd hade det slående avslöjandet blivit av

Det visade sig att de hade vapen och bevapnade styrkor, men de har spenderat ett par ar o forsokt bevisa att hizbollah ar en milis

Jag stor mig mest pa att han glorifierar 14-mars alliansen och regeringen och Hariri. Den alliansen har begatt sa mkt skit och forsokt sabotera. Oppositionen ar lika bred. Jag kanner mig inte ett dugg hotad av hizbollah, och du vet hur sekular jag ar..

Sista medelandet, det enda som Hizbolah och oppositionen gjorde med den har aktionen var att tvinga den andra sidan till forhandlingsbordet. De har under flera manader bara fordrojt alla forhandlingsmojligheter

Inga kommentarer: