söndag 25 maj 2008

En annan kongress...

Från Lakejerna:


"Förr hade vi bara goda idéer - nu har vi makten istället.
Miljöpartiet"

"Makten framför allt!
Miljöpartiet"

"Ty riket skall bli vårt och makten och härligheten i evighet.
Miljöpartiet" (1)

"Rösta på miljöpartiet - de (gröna) liberalerna!"

"Nyfiken blå.
Miljöpartiet"

"Med oss som vänner behöver man inga fiender.
Miljöpartiet"


Uppdatering (23/5):
(1) Denna slogan kan med fördel användas inför kyrkovalet 2009. Här kommer ett annat förslag, till EU-valet samma år:

"Förr ville vi ut ur EU - nu vill vi in i regeringen.
Miljöpartiet"

Är det så att man fortfarande vill köra samma stil som i 2006 års val skulle man kunna tänka sig nedanstående:

"Vi är gröna.
Inte blå.
Eller?

Miljöpartiet"

8 kommentarer:

Heiti Ernits sa...

Röstsiffran: 265 - 33 kommer att vara en historisk milstolpe i den socialdemokratiska ideologi genealogin.

Med tanke på omröstningsresultaten angående de papperslösa flyktingarnas rätt till sjukvård förra veckan, så kan man ju fundera på (s) röda fana "börjar" anta en mörklila färg...

Vad händer egentligen?

Anonym sa...

Kan för övrigt påpeka att det kanske är lite olämpligt att fortsätta länka till Lakajerna som "Helen Westman mfl" i blogrollen; dels heter jag ju faktiskt inte så, och dels skriver jag inte längre på den bloggen... =)

Anonym sa...

Heiti: Hoppas du att vi gör er sällskap på den borgerliga sidan eller?

Heiti Ernits sa...

Johan: Nej, men den gröna sidan =)
Jag såg att du också var upprörd över (s) agerande. Jag kan tänka mig att rätt många torde vara upprörda över detta inom (s) i och med den ideologiska grundbulten som handlar om "Solidaritet med de utsatta".

Heiti Ernits sa...

Btw: Jag hoppas att både du (Johan) och Anders kommer till asylgruppsmötet på onsdag (16:30 i Caroliförsamlingen; Magasinsgatan 10 4 tr). Bland annat kommer det att handla just om detta...

Pravda daily sa...

Heiti, tyvärr närvarar jag med min frånvaro. Jag deltar i ett S-möte om hur vi skall bygga det gröna Borås. Du vet, något parti måste också ta ansvar för miljön...

Anonym sa...

S vet lika mycket om miljö som KD vet om klasskamp.

Anonym sa...

håller med om att det var BEDRÖVLIGT att (S) röstade igenom förslaget om papperslösa flyktningar :-( :-(..
För övrigt tror jag att det borde bra om ni I MP dels bestämde er för att sätta akassan till 80% och se om ert förslag att slå samman myndigheter försäkringskassa o. dyl till en synkar med s-idéer för att underlätta ett samarbete år 2010..
Miljöfrågorna lär nog bli minsta stöttestenen..