torsdag 15 juli 2010

Hanna Westrin lägger av

Simmerskan Hanna Westrin har beslutat sig för att söndagen i SM blir hennes sista tävling (för ett tag får vi hoppas). Hon säger att:

– Beslutet var inte lätt. Men det är bara jag som vet hur det känns att gå till morgonträningen klockan fem flera gånger i veckan, och det är bara jag som vet hur det känns att kliva upp på startplallarna...

Nu till hösten skall hon plugga i Jönköping. För oss som älskar idrott är det tråkigt men jag har juh också vart simmare (om än våglängder mycket sämre) och vet vilken press det är med morgonträningar, kvällsträningar och dessutom tävlingar på helger. Visst är det en fantastisk sport men med en stenhård konkurrens. Jag var alltid avundsjuk på fotbollen, handbollen, basketen för där var man ett lag. I simningen var man oftast ensam, förutom i lagkappen. En fantastisk sport, trots ensamheten i tävlingen. Laget och klubbkänslan var (och är säkert fortfarande) stark i SK Elfsborg, en dag skall jag fråga om jag får tillbaka mina simgrupper.

Inga kommentarer: