lördag 14 februari 2009

Radioaktiva tårar...

Här kan du läsa en intervju med Maud Olofsson. Hon får frågan av Aftonbladets reporter om när hon grät senast:

När grät du senast?

Jag fick en fråga om Tjernobyl nyligen under Företagarnas partiledarutfrågning. Och det där har ju varit ganska långt borta för mig, det har ju gått några år.

– Men så frågade de mig om kärnkraften och... och då kom tårarna... Vi bodde här med barnen och de... var... ju små... (Mauds ögon fylls av tårar och hon får svårt att prata).

– Den sommaren kunde barnen

inte plocka bär, de fick inte plocka svamp... vi var ju rädda för allt de skulle stoppa i munnen. Vi sköt älgar under jakten och grävde ner dem. Hela den där proceduren tog jättehårt på oss...

Maud går till diskbänken, river av en rejäl bit hushållspapper och snyter sig.

– De blev helt chockade, men det är ju sån jag är.

Jag är en känslosam person, samtidigt tycker jag att livet är riktigt roligt.

Inga kommentarer: